در حال بارگذاری ...
در ایام سوگواری ماه محرم

 شبیه خوانی «بریر بن خضیر همدانی در میدان نبرد» در شوط به اجرا درآمد

 شبیه خوانی «بریر بن خضیر همدانی در میدان نبرد» اثری از گروه آی سا هنر شهرستان شوط با همکاری گروه هنر سارای در شهرستان شوط اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر آذربایجان غربی به نقل از دفتر هنرهای نمایشی شهرستان شوط شبیه خوانی بریر بن خضیر همدانی در چهار نوبت در ده اول ماه محرم توسط گروه آی سا هنر شهرستان شوط با همکاری گروه هنری سارای در عصر عاشورا در شهرستان شوط به نویسندگی و کارگردانی توحید دلیلی به اجرا درآمد .
خلاصه شبیه خوانی : 
بُرَیر بن خُضَیر هَمْدانی مِشْرَقی (شهادت سال ۶۱ هجری)، از شهیدان واقعه کربلا و قاری سرشناس کوفه بود که در مسجد کوفه به تدریس قرآن اشتغال داشت. وی از شیعیان و ارادتمندان خاص اهل بیت پیامبر (ص) و ازتابعین و یاران امیرالمؤمنین و از یاران امام حسین(ع) بود. مجادلۀ او قبل از جنگ، با عمر سعد، ابوحرب، یزید بن معقل و کوفیان، نشان از شجاعت او در کلام و در دفاع از خاندان پیامبر(ص) دارد.
ایشان صبح عاشورا از مولایش امام حسین(ع) رخصت میدان گرفت و عاشقانه در میدان نبرد جنگید و به فیض شهادت در رکاب مولایش نائل شد.....
مهدی ابراهیم زاده . اسماعیل اسمعیلی . توحید خانلاری . زینب قلی زاده . کوثر قلی زاده . نیایش رستمی . جبار خلیلی . فرزین بداقی از بازیگران این شبیه خوانی بودند .
همچنین سیامک مخوری بعنوان طراح صحنه و سجاد مصطفی زاده بعنوان راوی فعالیت داشتند . ناصر نصرالله زاده و ولی مخوری از عوامل اجرایی این شبیه خوانی بودند .




نظرات کاربران